dimecres, 2 de març del 2011

Les xarxes socials dinamitzen el petit comerç



Les xarxes socials- Facebook, Twitter, Youtube- s’han convertit en un canal de comunicació i intercanvi de informació útil i que cada cop més comerços coneixen i utilitzen; no obstant això a Ponent encara som lluny d'arribar-hi.

El creixent interès per les xarxes socials i la invasió del concepte de web 2.0 (aquell web participatiu per l’usuari) , han despertat, i molt, els petits comerços que, abocats a la derrota davant le

s grans superfícies comercials, s’han adonat que poden oferir als seus clients un valor afegit que difícilment poden donar-los els gegants del retail.

I és que enfront de la impersonalitat de centres comercials com Carrefour, Decathlon, Caprabo, etc., amb les xarxes

socials el petit comerciant pot escoltar molt d’aprop els seus clients, ara usuaris, i oferir-los solucions flexibles a les seves demandes. Un servei addicional que pot donar el petit comerç i que difícilment podran igualar els grans del sector.

Quines son les diferències bàsiques entre la gran superfície i el comerç de barri?, salvant excepcions, les grans superfícies ofereixen preus generalment més econòmics, horaris molt dilatats i varietat de producte.

Per contra, la capacitat que té el petit comerç de conèixer els seus c

lients, els seus gustos i costums, ara es pot veure molt potenciat per l’ús de les xarxes socials i fins i tot l’e-commerce de proximitat, aquell que, vist com a consumidor, em permet comprar a la meva xarcuteria de sempre, assessorat on line pel xarcuter, que sap dels meus gustos, amb els avantatges de que m’ho portin a casa en l’horari més convenient, ipermetent-me opinar i suggerir sobre el servei i producte; conseqüentment, el meu entorn social es pot assabentar, a

través dels meus comentaris o twits, de la qualitat del meu xarcuter, i convertir-se, així, en potencials nous clients.

D’aquesta manera també el comerç de barri pot resultar altament competitiu; oferint un servei molt personalitzat i flexible pot augmentant les seves vendes i fins i tot ajustar millor els seus preus en base a una major demanda.

Us deixo un exemple d’una carnisseria de Victòria que ha vist ressorgir el seu negoci gràcies a l’ús intel·ligent de la xarxa; el seu propietari, Jon Imanol Duran, responia així a les dues darreres preguntes d’un entrevista de MERKAZOKA que us enllaço:


¿Jon, le recomendarías a otros productores y pequeños comercios dar el salto a vender por Internet?

Aconsejamos que den el salto, pero bien asesorados. Hay que tener las ideas claras y ser muy profesionales, ya que Internet ayuda a difundir las c

osas buenas, pero también las malas, y de manera muy rápida. Por ello, antes de dar el paso, hay que informarse y conocer el “terreno”.


¿Creéis que este es el futuro para el pequeño comercio?

Y efectivamente, este es el futuro y es la única forma para conseguir que los pequeños comercios sobrevivan ante la competencia de las grandes superficies. Los comerciantes de barrio tienen muchas cosas buenas que ofrecer a la sociedad y a los clientes, y eso no se debería perder nunca.

Processor del Poal


Be, jo marxo que m'esperen a casa.