dimecres, 15 de desembre del 2010

Posa la teva empresa a Internet, a través de les Xarxes Socials

Aquest article pretén ser, només, una píndola del que pot ser una solució eficaç i rentable a l'hora de posar la teva empresa o projecte a la xarxa.

Quan parlem de pàgines web d'empreses, d'entitats i organismes les disposem en dos grups molt diferenciats:

  • Webs 1.0, les que son un aparador de la nostra empresa, on el visitant és un mer observador del què fem, què venem i de tot el que els volem dir.

  • Webs 2.0, les que, a més de permetre'ns mostrar qui som i què fem, permeten a l'usuari interaccionar: opinar i aportar peruqè puguem millorar el nostre negoci, i tambè re projecte, així com comprar i penjar les seves imatges, vídeos, àudios, etc..

Quasi sempre entenem que posar la nostra empresa a Internet passa, si o si, per crear una pàgina web, ja sigui 1.0 ó 2.0, i fer la inversió corresponent.

Això és cert, però molts cops, sobretot quan parlem del web 2.0, les xarxes socials com Facebook ens permeten crear espais a la xarxa amb unes possibilitats enormes i de manera molt econòmica.


Posant Facebook com un exemple prou conegut, està clar que aquesta xarxa social ens permet tenir usuaris registrats, als quals tenim ben localitzats i dels que coneixem les seves preferències de consum, gustos, per on es mouen...,i amb els que ens podem comunicar en dues direccions de manera molt fàcil, directa i focalitzada, a mode de CRM (Customer Relationship Management).

És per això que moltes vegades el pas previ a la creació del nostre propi web pot ser crear primer un espai en una Xarxa Social, ja que això ens ofereix presència a la xarxa i tràfic a baix cost, i ens permet analitzar durant un període de temps cap allà on va la nostra audiència, què opina i què demana; i d'aquesta manera aplicar les correccions necessàries i dissenyar amb temps el nostre propi web definitiu, això si, amb molt més coneixement de l'entorn i l'usuari, obtenint així uns resultats de tràfic i èxit molt més rellevants i garantits.

D'altra banda, com he dit, si estem interessats en tenir un registre dels usuaris, molt interessant i necessari per poder-nos comunicar constantment amb ells (CRM), hem d'entendre que l'aplicació que ens permet fer això, al nostre web, té un cost molt elevat que de moment ens podrem estalviar.

Si a tot això hi afegim que segurament ens interessa crear reconeixement immediat de marca (que la nostra marca sigui coneguda ràpidament), les xarxes socials ens ho posen realment fàcil ja que son com el carrer Major que sempre va ple de gent.
És clar que per a poder fer tot això necessitem tenir coneixements de les eines, d'estratègia i disposar de temps, o be buscar un Social Media Manager o Community Manager, que sempre serà una despesa feble i no una inversió important.



jimmi Romeu Prenafeta

Processor del Poal


Be, jo marxo que m'esperen a casa.